Misja naszej szkoły
"Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka"
(Jan Paweł II)
Wykształcenie, czyli ukształtowanie młodego człowieka jest dziełem pracy domu, w którym wyrasta oraz pracy szkoły. Zadaniem szkoły i rodziców jest
zapewnienie dziecku najlepszych warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dostosowanego do jego wieku, potrzeb i predyspozycji.
Misją szkoły jest
stworzenie wartościowego człowieka, związanego ze środowiskiem lokalnym, ale także otwartego na świat, posiadającego poczucie własnej wartości i świadomości swoich mocnych i słabych stron, szanującego siebie i innych, tolerancyjnego, kierującego się podstawowymi zasadami i wartościami etyki chrześcijańskiej, szanującego tradycje, znającego historię własnego kraju, ale też mającego świadomość historycznej przynależności do cywilizacji śródziemnomorskiej, Polaka - obywatela jednoczącej się Europy, mającego świadomość historycznej przynależności do wspólnoty europejskiej.
Koncepcja rozwoju szkoły
- jakość pracy szkoły zależy od skuteczności zatrudnionych w niej i współpracujących z nią ludzi
- sukces szkoły zależy od jej zdolności do tworzenia wartości, za którymi inni będą podążać
- wartości, którymi kierujemy się w życiu codziennym, prywatnym powinny przekładać się w sposób naturalny na naszą pracę
- szkoła musi mieć określony wyższy cel swego istnienia
Praca szkoły opiera się na tych czterech podstawowych prawach funkcjonowania, dzięki którym będzie organizacją służącą uczniom, rodzicom, nauczycielom i lokalnej społeczności.
Integracja
Integracyjny system kształcenia i wychowania jest wszechstronnym całościowym kształceniem
zapewniającym optymalny rozwój dziecka. Polega na
włączaniu dzieci i młodzieży
niepełnosprawnej do placówek szkolnych. Podstawowym założeniem nauczania integracyjnego jest uznanie indywidualności każdego ucznia, co za tym idzie zmian
w metodyce prowadzenia zajęć i sposobu nauczania.
Kontakt dzieci o różnych możliwościach i stopniu sprawności
sprzyja rozwijaniu życzliwości,
odpowiedzialności i empatii w stosunku do innych. Zachęca do współpracy i wzajemnej pomocy.
Uczy tolerancji, cierpliwości i serdeczności oraz zwiększa samoocenę tych dzieci, które okazują pomoc innym. Sprzyja szerszemu spojrzeniu na świat,
uczy szacunku dla odmienności i poszerza uczniowskie horyzonty. Nie powoduje, wbrew powszechnym opiniom pogorszenia wyników nauczania dzieci zdolnych, a
ze względu na małą liczebność klas i dwóch pedagogów ma lekcji ogólnie poprawia jakość nauczania.
Zapraszamy!!!